ZTV forsvinner når Viasat 4 kommer
Thomas Skogestad
2008-02-10 11:08:44 UTC
* Bjørn Brox

| Prismessig også forresten - hadde all sports dritten vært sendt på egne
| betalkanaler for dem som er interessert i det vært både billigere og
| enklere å gjøre sine valg

Har du Viasat behøver du ikke få noen sportskanaler. Viasat kjører for tiden
tre kampanjer: basis + 1, 3 eller 5 kanalpakker. Med fem kanalpakker får man
sports- og filmpakkene (med TV1000). Med tre pakker får man ikke velge
sportspakken. Med én tilleggspakke får man underholdningspakken til 99 kroner
måneden (1 588 kroner for første år), uten noen sportskanaler. (Alle
inneholder såvidt jeg kan se komplett digitalt parabolutstyr til 1 kroner og
fri installasjon.)

Basis + 3 kanalpakker koster kr. 119,-/mnd. Med alle avgifter blir det 2 508
kroner for ett år. «Tilbudet forutsetter 12 mnd. avtaleperiode og Avtalegiro
med månedlige trekk. Frakt kr. 289,- kommer i tillegg. Etter 12 mnd.
avtaleperiode gjelder ordinære priser for løpende abonnement - pt. 199,-/mnd.
(pluss kortleie). Fri installasjon gjelder kun i områder hvor vi har
tilgjengelige montører.»

Sjekk dekning i ditt område her
http://montering.anovo.no/dekning.php?noheader=1

http://www.viasat.no/cm/2.10/2.162/1.2836

(Pakkene som vises på bildet er basis, underholdning, dokumentar & nyheter og
barn & ungdom (ikke sport eller film))

Såvidt jeg kan se inneholder underholdningspakken også svenske og danske TV3,
svenske TV6 og danske 3+. Norge er visst det eneste landet som har Hallmark
og TCM i den dyre filmpakken (muligens er det slik også i Finland), i Sverige
og Danmark er den i underholdningspakken.)

Basis består av NRK 1, 2 og 3 (med Super), Viasat Ticket (pay-per-view, dvs.
pay-per-day), Viasat Music + norske radiokanaler (P4 + NRK). [Ikke norske
Bandit?]

Basis + sport koster 129 kroner måneden. (2 346 året.)

Alle pakkene koster 319 kroner måneden, totalt 4626 kroner første året.

http://www.viasat.no/cm/2.10/2.178/1.5830

Elkjøp-avisa som kom i går har tilbud for RiksTV, Viasat og Canal Digital
(satellitt). Og Canal Digital satser visst i begge ender av prisspekteret.
Norgespakken med parabol koster kr. 1 798 for det første året. I tillegg har
de "tilbud" på Entertain som man må ut med 7 119 kroner for det første året.
Men da får man komplett parabolanlegg med HD-mottaker. Entertain inneholder
alle kanaler (også Canal+ men ikke TV 2 Sport) og koster 411 kroner måneden.

HD-mottaker til kun 990 kroner!
https://www.canaldigital.no/templates/generalarticle____22129.aspx
(ordinær pris er 2.490 kroner, den er uten harddiskopptager -- så når
kommer HD-HD-mottageren?)

Hvorvidt man får med HD-kanalene synes å være noe uklart... Kun Canal+ Film
HD er nevnt i kanaloversikten i Elkjøp-avisa og Canal Digitals sider på nett.
Så da må man plusse på med HDTV-pakken (Discovery, National Geographic, Voo,
Silver og History Channel) til 99 kroner måneden og Canal+ Sport HD til samme
pris. (Det er vel dette man kaller villedende markedsføring. Pakke med
HD-mottager til mange tusen kroner inneholder ikke HD-kanaler.)

Hm, jo. HDTV-pakken er en tilleggstjeneste.
https://www.canaldigital.no/templates/formpagewide____22138.aspx
Hvor det fremgår at det er mulig å bestille HD-mottager også hvis man
abonnerer på Family-pakken (men ikke Norgespakken). Family: Totalt første
året 3.946 + Event. HD-mottaker 990 kr. Da mister man Canal+, Showtime,
Discovery Science og Discovery Civilisation. Alle Canal Digitals tilbud
inneholder komplett parabolanlegg. Men jeg kan ikke se at det er mulig å
bestille Canal+ Sport HD noe sted.

I Elkjøp-avisa står det at Fotball-EM sendes eksklusivt i HD hos Canal
Digital. Hvilken kanal skal det være? Annonsen for Viasat sier man kan kan få
National Geographic HD, Viasat Sport HD og TV1000 HD. Men det står ikke noe
om pris, og jeg finner ikke noe om HD-mottager eller mulighet til å bestille
det på Viasats sider. Og på viasat.no er det ikke mulig å finne disse
kanalene i TV-guiden, sender de eller? Men Viasats pakker inneholder i det
minste PVR.

RiksTV har den dyreste billigste pakken. Første året (med mottager) koster 3
188,49 kroner. (Men det er vel mulig å kjøpe en boks og kun se NRK. Har ikke
lagt merke til noen tilbud på det så jeg vet ikke hva det ville koste.)
RiksTV har vel også det eneste tilbudet hvor mottager ikke betyr boks +
antenne.

Viasats kanalpakker
http://www.viasat.no/cm/2.10/2.178/1.5830
«Viasat tilbyr alle typer underholdning i 5 ulike kanalpakker. I tillegg til
Basis som inngår uansett valg av kanalpakke kan du velge blant Underholdning,
Dokumentar & Nyheter, Barn & Ungdom, Sport & Film. Du kan kombinere
kanalpakker etter interesse og familiens behov. Velg underholdningspakken med
Basis inkludert og få et variert utvalg med folkets favoritt programmer.»

Apropos tv-sport: VM tar tv-kvelden. 4. februar til 6. mars 2011 arrangeres
ski-VM i Oslo. Hovedtyngden av øvelsene kommer til å foregå kveldstid for å
øke tv-oppslutningen. (05.02.2008)

http://www.kampanje.com/medier/article201440.ece
--
Thomas Skogestad
Teknofils kanalguide 1: Hvem sender hvilke TV-kanaler? Skal du velge
http://www.teknofil.no/wip4/sender_hvilke_tv-kanaler/d.epl?id=16355
Thomas Skogestad
2008-03-05 10:12:08 UTC
* Thomas Skogestad

| HD-mottaker til kun 990 kroner!
| https://www.canaldigital.no/templates/generalarticle____22129.aspx
| (ordinær pris er 2.490 kroner, den er uten harddiskopptager -- så når
| kommer HD-HD-mottageren?)

Nyhet! HD PVR mottaker
Nå får du en mottaker som både har HD (høykvalitets-tv) og PVR (personlig
video opptaker med harddisk) innbygget.

Fakta om HD PVR fra CanalDigital

* To tunere HDTV
* 250 GB harddisk
* MPG4 (MPG2 kompatibelt)

https://www.canaldigital.no/templates/generalarticle____27647.aspx

2990 kroner inklusive frakt.

(Bare for satellitt, ikke kabel.)

Thomas Skogestad
--
I still get asked a lot -- O.K. maybe not a lot but more than twice --
whether Alex Keaton would be a Republican today. And, if so, who would be his