Alternativ til cd sin hdpvr?
M.J.
2009-05-12 20:39:56 UTC
Er det noen som har et bra forslag som ikke tømmer bankkontoen?
Sveinar Ånes
2009-05-13 06:43:57 UTC
M.J. skrev i melding
Post by M.J.
Er det noen som har et bra forslag som ikke tømmer bankkontoen?
For å kunne gi råd må vi vite størrelsen på bankkontoen.
Vennligst legg ut siste kontoutskrift . . .

Men å finne en billigere HD PVR enn den som CD leverer tror jeg
vil bli problematisk - du finner neppe noe som er dårligere heller.

mvh
Helge Bjørkhaug
2009-05-13 09:33:24 UTC
Post by Sveinar Ånes
M.J. skrev i melding
Post by M.J.
[...]
Finner vi noen som er bedre da ...?
1/1g
Sveinar Ånes
2009-05-13 10:06:16 UTC
Helge Bjørkhaug skrev i melding
Post by Helge Bjørkhaug
Finner vi noen som er bedre da ...?
Jeg har ikke sett noen sammenligning mellom f.eks. Dreambox DM 8000 HD PVR
og den som CD leverer, men det vil overraske meg om ikke Dreambox'n er mange
ganger bedre - prisen er ihvertfall det :-) Se www.dreambox.no
Men hvordan det er å bruke Dreambox med f.eks. abonnement fra CD vites ikke.

mvh
Thomas Lundquist
2009-05-13 11:12:37 UTC
Post by Sveinar Ånes
Jeg har ikke sett noen sammenligning mellom f.eks. Dreambox DM 8000 HD PVR
og den som CD leverer, men det vil overraske meg om ikke Dreambox'n er mange
ganger bedre - prisen er ihvertfall det :-) Se www.dreambox.no
Kjipt at de fremdeles ikke har HDMI ut. Løsningen de bruker med DVI
og s/pdif gir jo to kabler og mere rot.

HDCP nevnes heller ikke, lurer på om de kommer seg rundt den på
no vis.

ez
--
Med infrastruktur bygger vi landet.

Siteringsproblemer? : http://www.bersvendsen.com/usenet/quoting.html
Sveinar Ånes
2009-05-13 11:28:53 UTC
Thomas Lundquist skrev i melding
Post by Thomas Lundquist
Kjipt at de fremdeles ikke har HDMI ut. Løsningen de bruker med DVI
og s/pdif gir jo to kabler og mere rot.
For oss med vanlig anlegg betyr det mindre. Lyden går til stereoanlegget
og bildet til TV-en - det blir to kabler uansett.

mvh
Harald Ljøen
2009-05-13 11:31:15 UTC
Post by Thomas Lundquist
Kjipt at de fremdeles ikke har HDMI ut. Løsningen de bruker med DVI
og s/pdif gir jo to kabler og mere rot.
Ikke i følge det de sier selv (http://213.225.120.20/InVisionAS/main.aspx):
"I DVI pluggen koples den medfulgte DVI til HDMI 1,8m kabelen. DVI-HDMI
kabelen.
Det er fullverdige HDMI signaler med lyd!
I noens verden er lyd ut på DVI ikke mulig, men her har Dream Multimedia
gjor noen smart.
De har brukt noen av de ledige pinnene i DVI kontakten til å bruke til
lyd som igjen går over til HDMI.
Grunnen til at DMM ikke har brukt en HDMI kopling direkte er pga lisens
og kostnader."

Bilde av kabelen:
Post by Thomas Lundquist
HDCP nevnes heller ikke, lurer på om de kommer seg rundt den på
no vis.
Fra samme link som ovenfor:
"HDCP:
Det har vært diskutert endel ang HDCP (High-bandwith Digital Content
Protection),
er digital kopi beskyttelse utviklet av Intel for å beskytte lyd og
bilde. Dette er ikke noe problem med Dreambox.
HDCP blir ikke sendt fra satelitten, men det er fra boksen til TV.
Det er altså motakeren som crypterer og sendes HDCP krypterte signaler
til TV som dekrypterer igjen.
Så lenge ikke Dreambox krypterer til HDCP, så er dette altså ikke noe
problem."
Thomas Lundquist
2009-05-13 12:33:36 UTC
Post by Harald Ljøen
[...]
Ahh, jeg leste bare ikke alt altså.
Post by Harald Ljøen
De har brukt noen av de ledige pinnene i DVI kontakten til å bruke
til lyd som igjen går over til HDMI.
Grunnen til at DMM ikke har brukt en HDMI kopling direkte er pga
lisens og kostnader."
Greit nok.
Post by Harald Ljøen
Så lenge ikke Dreambox krypterer til HDCP, så er dette altså
ikke noe problem."
Goodie.

ez

Bjørn Brox
2009-05-13 15:35:51 UTC
Post by M.J.
Er det noen som har et bra forslag som ikke tømmer bankkontoen?
IpBox 910HDTVTV, med rett software, evt IpBox 9000 som er storebroren
ala DB8000, bare mye billigere.

Du har også en ny, mindre modell IpBopx 91, men den kjenner jeg ikke
særlig til, og så har du jo Vantage modellene.

Eksempel på forhandler:

http://www.maxsat.no
--
Bjørn Brox