Parabol og Dreambox?
John Hilt
2007-02-10 13:29:19 UTC
Noen erfaringer? Jeg har muligheter for å koble meg til et felles
satellitt-anlegg, men er ikke interessert nok til å betale flere hundre
kroner måneden i abonnement. Tenkte jeg bare skulle surfe rundt
og titte på åpne utenlandske gratis-kanaler.

BBO
2007-02-12 15:39:44 UTC
Post by John Hilt
Noen erfaringer?
Funker fint.
Lighthouses are more helpful than churches. -- Benjamin Franklin
John Hilt
2007-02-12 20:28:19 UTC
On Mon, 12 Feb 2007 16:39:44 +0100 BBO
wrote in news:no.teknologi.elektronikk
Post by BBO
Post by John Hilt
Noen erfaringer?
Funker fint.
Fortell mer. Finnes det noen nettsteder som tar for seg hvordan en får
denne fordømte drømmeboksen til å virke?

BBO
2007-02-13 08:54:12 UTC
Post by BBO
Post by John Hilt
Noen erfaringer?
Funker fint.
Fortell mer. Finnes det noen nettsteder som tar for seg hvordan en får
denne fordømte drømmeboksen til å virke?
Hva er det du trenger hjelp med? Hva er det som ikke virker?

http://www.digsat.net/ er en bra plass å starte.
Lighthouses are more helpful than churches. -- Benjamin Franklin
John Hilt
2007-02-16 15:10:12 UTC
On Tue, 13 Feb 2007 09:54:12 +0100 BBO
Post by BBO
Post by John Hilt
Fortell mer. Finnes det noen nettsteder som tar for seg hvordan en får
denne fordømte drømmeboksen til å virke?
Hva er det du trenger hjelp med?
Å laste ned koder som åpner for ymse kanaler. Filnavn og nettsted for
nedlasting kunne være nyttig.
Post by BBO
Hva er det som ikke virker?
Alt. Boksen får ikke kontakt med parabolen, og jeg ser kun TV-bildet som
et lite snøende vindu på min PC. Kjøper ikke TV før jeg er garantert
antennesignal og bilde.

BBO
2007-02-16 17:05:18 UTC
Post by BBO
Post by John Hilt
[...]
Det kan jeg ikke hjelpe deg med. Jeg har betalt mitt abonnement.
Post by John Hilt
Post by BBO
Hva er det som ikke virker?
Alt. Boksen får ikke kontakt med parabolen, og jeg ser kun TV-bildet som
et lite snøende vindu på min PC. Kjøper ikke TV før jeg er garantert
antennesignal og bilde.
Og du vet at parabolen er riktig satt opp og at den ser satelitten(e)?
Lighthouses are more helpful than churches. -- Benjamin Franklin
Ogee
2007-02-17 07:28:04 UTC
Post by BBO
Hva er det som ikke virker?
Alt. Boksen får ikke kontakt med parabolen, og jeg ser kun TV-bildet som
et lite snøende vindu på min PC. Kjøper ikke TV før jeg er garantert
antennesignal og bilde.
Kanskje du finner noe hjelp her:
http://www.dream-multimedia-tv.de/board/index.php
http://www.dreambox.no/

Ellers er Google din venn...
Ogee
Å søke på "dreambox image" kan være en god start
Robert Roland
2007-02-12 21:45:01 UTC
Post by John Hilt
Noen erfaringer?
Jeg har en av de gamle DM7000, og er storfornøyd.
Post by John Hilt
Tenkte jeg bare skulle surfe rundt
og titte på åpne utenlandske gratis-kanaler.
Da er Dreamboxen et utmerket valg. Den er kjent for sine raske
kanalskift og meget gode muligheter til å organisere kanalene.

Jeg anbefaler å montere harddisk i den. Pass på å velge en disk som er
stillegående.
RoRo
John Hilt
2007-02-21 23:55:44 UTC
On Mon, 12 Feb 2007 22:45:01 +0100 Robert Roland
Post by Robert Roland
Post by John Hilt
Noen erfaringer?
Jeg har en av de gamle DM7000, og er storfornøyd.
Fortell mer. Hva får du inn? Jeg får kun inn italienske OTV på min 7020,
der en masse italienere babler i munnen på hverandre i høyt tempo.
Ikke akkurat min favorittunderholdning. Ellers er feilmeldingen for alle
andre program: "This service could not be descrambled".

Vurderer å flashe minnet med The Gemini Project v3.4, men føler meg
ikke helt trygg på fremgangsmåten. Noen tips funnet her:

http://www.satellites.co.uk/satellite/312041-post33.html
Post by Robert Roland
Post by John Hilt
[...]
Hva er fordelen med harddisk, bortsett fra at en kan ta opp programmer
på den? Det må da være mye bedre å koble boksen til en PC via LAN,
og lagre filer og brenne DVD-er på PC.

BBO
2007-02-22 20:15:31 UTC
Post by John Hilt
Vurderer å flashe minnet med The Gemini Project v3.4, men føler meg
ikke helt trygg på fremgangsmåten.
Det er helt trivielt, og uproblematisk om du følger oppskriften.
Post by John Hilt
http://www.satellites.co.uk/satellite/312041-post33.html
Har du sjekket ut http://www.digsat.net/ og foreksempel denne guiden:

http://digsat.net/wbb2/thread.php?threadid=17507

Du må registrere deg, men det burde ikke være vanskelig å få til. Det er
også andre meget bra guider der som helt sikkert kan hjelpe deg på vei
til å få inn signaler. Det du _ikke_ får er oppskrifter på å hente inn
nøkler etc. Det finnes forøvrig ikke for Canal Digital eller Viasat heller.
Lighthouses are more helpful than churches. -- Benjamin Franklin
Robert Roland
2007-02-22 21:36:53 UTC
Post by John Hilt
Post by Robert Roland
Jeg har en av de gamle DM7000, og er storfornøyd.
Fortell mer. Hva får du inn?
Jeg har motor, så jeg får i prinsippet inn alt som ikke er kodet. Har
dog et tre i veien, så det som er vest for ca. 15 grader V ser jeg
ikke.
Post by John Hilt
Jeg får kun inn italienske OTV på min 7020,
der en masse italienere babler i munnen på hverandre i høyt tempo.
Ikke akkurat min favorittunderholdning.
Det er dessverre en regel nesten uten unntak: Er det gratis, så
skjønner du ikke hva de sier.
Post by John Hilt
Ellers er feilmeldingen for alle
andre program: "This service could not be descrambled".
Da er det betalkanaler. Det er ikke sikkert det går an å kjøpe
abonnement til dem, engang. Får du tak i kort, er det stor
sannsynlighet for at du kan få Dreamboxen til å fungere med det.
Post by John Hilt
Vurderer å flashe minnet med The Gemini Project v3.4,
Det er akkurat den jeg bruker. Har brukt den i snart to uker. Ingen
problemer så langt, bortsett fra at jeg er usikker på om
Inadyn-klienten virker korrekt.
Post by John Hilt
men føler meg
ikke helt trygg på fremgangsmåten.
Bare prøv. Det minimal sjangse for å ødelegge noe. Kan hende du må
bruke en seriekabel for å flashe dersom det går helt i vasken, så det
er kanskje greitt å ha en sånn kabel før man starter.
Post by John Hilt
Hva er fordelen med harddisk, bortsett fra at en kan ta opp programmer
på den?
Opptak er meget viktig for meg, så jeg nekter å se bort fra den
fordelen :-) Å "spole" forbi reklamen blir man lett glad i.

Harddisken kan brukes til andre ting også, men det er egentlig for
spesielt interesserte. Man kan f.eks. konfigurere Linux til å swappe
til harddisk. Man kan også installere en greie som gjør at man kan
boote til forskjellige image rett fra disk uten å flashe på nytt hver
gang. Ellers fungerer den som en hvilken som helst harddisk i en
hvilken som helst Linux-maskin. Jeg har faktisk brukt min til å lagre
noen filer midlertidig da jeg gikk tom for diskplass på PC-en.
Post by John Hilt
Det må da være mye bedre å koble boksen til en PC via LAN,
Det er helt klart et alternativ. Den viktigste fordelen med den
løsningen er at den er lydløs. Ulempene er at en PC har dårligere
oppetid enn en disk, og en LAN-forbindelse har dårligere oppetid enn
en IDE-forbindelse. Der er surt å ødelegge et opptak bare fordi du
bootet PC-en uten å tenke deg om.
Post by John Hilt
og lagre filer og brenne DVD-er på PC.
Filene kan du overføre fram og tilbake som du ønsker uansett.
--
RoRo