Digitalt bakkenett
Stein Nilsen
2007-05-25 12:52:53 UTC
Jeg har en Hauppauge Win-TV Nova-T USB plug. Selv om det står at det bare
støtter DVB-T MPEG2 får jeg likevel inn gode bilder fra MPEG4
prøvesendingene (NRK1, NRK2) ved hjelp av DVBViewer og en H.264 codec. Men
jeg får ingen lyd. Er det noen som har fått det til?

Stein Nilsen
Thomas Lundquist
2007-05-26 06:04:39 UTC
Post by Stein Nilsen
[...]
kjent sak det ja.

fra et forum:

You can try the ArcSoft TotalMedia 3 which supports both H.264 and
AAC.

http://www.arcsoft.com/support/downloads/downloadview.asp?downloadid=306

ez
--
Med infrastruktur bygger vi landet.

Siteringsproblemer? : http://www.bersvendsen.com/usenet/quoting.html
HJK
2007-05-28 13:43:39 UTC
Post by Stein Nilsen
[...]
Grunnen til at det ikke fungerer med lyd er at DVBViewer ikke støtter MPEG4
HE-AAC lyd. Det finnes kodeker som støtter HE-AAC men
de støtter ikke DVB standard for innpakning av HE-AAC lyddataene. Det
siste jeg har hørt fra DVBViewer
forumet er at det er vanskligere å støtte HE-AAC enn de først trodde.

Jeg har klart å få lyd i WinAmp ved å gjøre et TS opptak. Deretter har jeg
lagret MPEG4 HE-AAC
lyddataene til egen fil som kunne spilles av i WinAmp.