Spørsmål fra nybegynner på parabol
Kalle O.
2007-02-20 14:00:46 UTC
Jeg har i dag parabol på hytta, for jeg har brukt den ganske mye sist
år. Men nå skal jeg flytte igjen, og da vil hytta kun bli brukt i seks
uker om året. Hvordan kommer jeg meg billigst unna når jeg vil ha NRK og
ev noen nordiske kanaler? Den er satt opp med to hoder og har sett på
canal digital og viasat.

Kalle O.
Jens Kr. Kirkebø
2007-02-20 14:31:18 UTC
Post by Kalle O.
[...]
Local abonnement fra Canal Digital. Gir deg NRK1+2,
TV2+Zebra+Nyhetskanaler og TVNorge. Kr. 1300,- pr. år elns.

Har det samme her på hytta selv, men jeg bruker det hjemme også. Tar
bare kortet med meg fram og tilbake.
Thomas Skogestad
2007-02-20 16:50:07 UTC
* Jens Kr. Kirkebø

| Local abonnement fra Canal Digital. Gir deg NRK1+2,
| TV2+Zebra+Nyhetskanaler og TVNorge. Kr. 1300,- pr. år elns.

Jeg kom til å tenke på noe. Vil det finnes kombinerte bokser som tar inn det
nye digitale bakkenettet og satelittssignaler? Finnes noe slikt i Sverige
eller UK?

Har Viasat planer om å lansere en kombinert boks slik at de kan annonsere
med at de tilbyr TV 2?
--
Thomas Skogestad
Ny parabolrekord. Få måneder før det digitale bakkenettet er på plass, legges
http://www.kampanje.com/medier/article53287.ece
Thomas Lundquist
2007-02-20 20:40:01 UTC
Post by Thomas Skogestad
Jeg kom til å tenke på noe. Vil det finnes kombinerte bokser som tar inn det
nye digitale bakkenettet og satelittssignaler? Finnes noe slikt i Sverige
eller UK?
Dreambox har det vel allrede men den boksen er nok ikke forberedt for
mpeg4-baserte sendinger, foreløbig.

ez
--
Med infrastruktur bygger vi landet.

Siteringsproblemer? : http://www.bersvendsen.com/usenet/quoting.html
HJK
2007-02-20 22:20:48 UTC
Post by Thomas Skogestad
* Jens Kr. Kirkebø
> [...]
nye digitale bakkenettet og satelittssignaler? Finnes noe slikt i Sverige
Canal Digitals Sagem HDTV mottager kan motta MPEG2/MPEG4 SD&HD både fra
satellitt
og digitalt bakkenett. Den har twintuner (eller trippel) for DVB-S,DVB-S2 og
DVB-T.
Har ikke sett noen annen HDTV mottager som klarer dette men det kommer nok.
H.-H. Nygaard
2007-02-21 00:12:43 UTC
Post by Jens Kr. Kirkebø
[...]
Enig. Mener å huske at du da evt. kan avtale abonnement for 6 mndr av gangen
(hyttesesongen?) og si stopp 6 mndr, osv.?; - om ønskes.

M v H-H

Jeg bruker gratisversjonen av SPAMfighter.
Den har inntil videre fjernet 8 spamposter.
Privatbrukere får SPAMfighter gratis!
Prøv gratis SPAMfighter PRO her.
HJK
2007-02-21 20:58:05 UTC
Post by H.-H. Nygaard
Post by Jens Kr. Kirkebø
[...]
Det det mulig det kun gjelder abbonementspakkene. Jeg er ganske sikker på at
dette er
mulig med Family,Canal+ og Entertain abbonement så lenge
man ikke har binde seg til 12 måneder for å få sponset mottageren.

Local regnes sannsynligvis ikke som en abbonementspakke
siden local inngår i årsavgiften på smartkortet.

Det er jo bare å ta en telefon til CD.
Årsavgiften betales pr. halvår (kr.699) så det er godt mulig man kan ta
halvårs kort. Da bør man i såfall sjekke at man ikke må betale ny etablering

kr. 1398 når kortet skal aktiveres igjen.