CD-kortparing
Jardar Eggesbø Abrahamsen
2007-06-02 20:25:35 UTC
Foreldra mine lurer på om eit gammalt Canal Digital-kort (frå tida før
kort og mottakar måtte parast) kan stappast inn i ein ny mottakar -- og om
eit nytt kort (som er berekna på paring) kan stappast inn i ein gammal
mottakar.

Jardar
Erik Hammerstad
2007-06-03 15:40:15 UTC
Post by Jardar Eggesbø Abrahamsen
[...]
Min erfaring er ja, men at et kort til ny mottager ikke går i en
annen ny.
HJK
2007-06-03 19:23:12 UTC
[...]
Det har også vært diskusjon om dette på
http://www.sattv.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2285 med
konklusjon om at det fungerer i øyeblikket.

"Det er også lykkedes mig at få et svar fra CD, hvor der står at det vil
virke, som du skriver, indtil de
slår pairing til, men de kan ikke sige hvornår det sker."
Asle Bjerva
2007-06-04 21:49:52 UTC
Post by HJK
[...]
Jeg har utvidet mitt CD abo med to kort, et med CD mottaker og et uten
mottaker, men det er ingen forskjell på kortene, de går omhverandre i alle
mottakerne. Spørs om ikke paringsopplegget kun er noe som finnes på papiret
hos CD. Det vil være litt av et sjansespill å irritere kundene nå like før
det digitale bakkenettet kommer i gang, for der er ikke CD med....

AsleB;Oslo
Håvard Kvålen
2007-06-04 22:27:25 UTC
Post by Asle Bjerva
Det vil være litt av et sjansespill å irritere kundene nå like før
det digitale bakkenettet kommer i gang, for der er ikke CD med....
Tja, Canal Digital eies av Telenor, og Telenor er også medeier i
Norges Televisjon og RiksTV som skal drifte bakkenettet.

- Håvard
HJK
2007-06-05 21:41:29 UTC
Post by Asle Bjerva
Post by HJK
[...]
ComHem kabeltv i Sverige bruker Conax pairing på HDTV kanaler. HDTV
kanalene
fungerer vist nok ikke i andre DVB-C baserte HDTV mottagere og Conax CAM så
det er
tydelig at muligheten finnes.
Asle Bjerva
2007-06-06 08:55:01 UTC
Post by HJK
Post by Asle Bjerva
[...]
Tviler ikke på at paring fungerer rent teknisk,
om Canal Digital vil kjøre hardt på det for så å irritere sine betalende
kunder er vel en annen sak.
De får tross alt konkurranse fra det digitale bakkenettet
(selv om det som det ble påpekt er til dels samme eiere (telenor) bak begge.
--
AsleB;Oslo