Får ikke inn CD Sport HD
Svein Saure
2008-04-20 09:17:48 UTC
Etter en kort ferie kommer jeg hjem og har ikke lenger tilgang til CD Sport
HD. Før jeg tar kontakt med Kundeservice tenkte jeg at jeg skulle høre her
om det var noen som kunne tenke se en årsak til dette.
Har "fullt" abonnement hos CD, og tar inn de andre HD-kanalene uten
problemer.Tuneren er en Vantage 7100HD, og jeg har hatt tilgang til Sport HD
tidligere, men nå har det skjedd ett eller annet som gjør at jeg ikke får
tilgang. Får meldingen "Kryptert program" på skjermen. Har restartet tuneren
uten suksess.
--
Vennlig hilsen
Svein Saure
Thomas Skogestad
2008-04-20 09:48:34 UTC
* Svein Saure

| Før jeg tar kontakt med Kundeservice tenkte jeg at jeg skulle høre her
| om det var noen som kunne tenke se en årsak til dette.

En slik kanal har aldri eksistert?
Thomas Skogestad
Svein Saure
2008-04-20 09:58:51 UTC
Post by Thomas Skogestad
* Svein Saure
| Før jeg tar kontakt med Kundeservice tenkte jeg at jeg skulle høre her
| om det var noen som kunne tenke se en årsak til dette.
En slik kanal har aldri eksistert?
Canal + Sport HD

Svein
Helge Bjørkhaug
2008-04-20 10:04:53 UTC
Post by Thomas Skogestad
* Svein Saure
| Før jeg tar kontakt med Kundeservice tenkte jeg at jeg skulle høre her
| om det var noen som kunne tenke se en årsak til dette.
En slik kanal har aldri eksistert?
Jo ...
<https://www.canaldigital.no/templates/channelpage____18599.aspx>
Snutten
HJK
2008-04-20 15:56:40 UTC
Post by Helge Bjørkhaug
Post by Thomas Skogestad
* Svein Saure
| Før jeg tar kontakt med Kundeservice tenkte jeg at jeg skulle høre her
| om det var noen som kunne tenke se en årsak til dette.
> [...]
CD Sport HD har aldri eksistert men CANAL+SPORT HD eksisterer. Det er
endret
noen parametere i HD transponderene i forbindelse med overgang/tilpassning
til Thor5 satellitten. Disse
parameterene oppdateres automatisk i alle godkjente CD's HD mottagere.

Info om endringen finnes på
http://www.telenorsbc.com/templates/Page.aspx?id=401
Direkte link
http://www.telenorsbc.com/upload/PDFS/DVB-S2%20Transponder%20FEC%20Change_280208.pdf
Thomas Skogestad
2008-04-20 16:18:42 UTC
Når på dagen har du sett på TV?

-

Flytting av kanaler
Enkelte kanaler vil være utilgjengelig på natten i forbindelse med
overflytting til ny satellitt.

I forbindelse med flytting av kanaler til den nye satellitten Thor 5 vil
enkelte kanaler være utilgjengelig for våre kabel-tv-kunder natt til tirsdag
15. april, natt til fredag 18. april og natt til tirsdag 22. april.
Tv-kanalene som blir berørt vil være nede fra 01:01 til 05:30 på natten.

Hvilke kanaler er blant annet utilgjengelige natt til tirsdag 15. april?
Kanalene TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Filmkanalen, TV 2 SPORT, TV 2 Zebra, Viasat
4, FEM, Star!, Showtime og NRKs distriktssendinger samt NRKs radiokanaler. I
tillegg er BBC - kanalene samt HD-kanalene med unntak av CANAL+ HD kanalene
utilgjengelige.

Hvilke kanaler er blant annet utilgjengelige natt til fredag 18. april?
Alle CANAL+ kanalene i tillegg til HD-kanalene.

Hvilke kanaler er blant annet utilgjengelige natt til tirsdag 22. april?
CNN, Discovery Channel, BBC Food, Travel Channel, The Voice, National
Geographic, VH1, The Voice.

Må jeg gjøre noe for få inn kanalene igjen etter flyttingen?
Du trenger ikke å gjøre noe som helst, men kanalene vil være nede fra 01:01
til 05:30 når de flyttes. Ingen kanalsøk må gjøres, alle kanalene beholder
sin frekvens og andre parametere.
Se her en komplett liste over hvilke kanaler som ligger på berørte
transpondere og dermed blir utilgjengelige i ovennevnte perioder:
http://www.telenorsbc.com/templates/Page.aspx?id=439

Natt til tirsdag 15 april flyttes Transponder 3,8,9,11 og 15

Natt til fredag 18 april flyttes Transponder 1,4,5 og 14

Natt til tirsdag 22 april flyttes Transponder 2,6,7,10 og 13

https://www.canaldigital.no/templates/generalarticle____27720.aspx

Samme, men for satellitt-mottak:

https://www.canaldigital.no/templates/generalarticle____27719.aspx

-

THOR II service info
0.77° West
Updated 18 April 2008
http://www.telenorsbc.com/templates/Page.aspx?id=439

THOR 5 service info
0.75° West
Updated 14 April 2008
http://www.telenorsbc.com/templates/Page.aspx?id=638
[Telenor Satellite Broadcasting]

-

Canal Digital i svart
Bytte av satelitt gir tre netter med svarte TV-skjermer for Canal Digitals
kunder.
http://forbruker.no/digital/nyheter/tv/article2367578.ece
GEIR AMUNDSENFørst publisert: 14.04.08 | Oppdatert: 14.04.08 kl. 16:11

11. februar ble den norske satellitten THOR 5 skutt opp fra Baikonur i
Kasakstan. Satellitten skal erstatte forgjengeren THOR II som nærmer seg
slutten av tjenestetiden.

140 TV-kanaler sendes i dag via THOR II, disse flyttes nå til den nye THOR 5.
I flytteprosessen vil de aktuelle kanalene ikke være tilgjengelig for Canal
Digitals TV-seere.

-

I HDTV-ens tjeneste

Søndag skytes THOR 5 36.000 kilometer ut i verdensrommet. Alt for å øke
Telenors TV-kapasitet og gi deg TV-bilder i HD-kvalitet.
http://forbruker.no/digital/nyheter/tv/article2243555.ece
GEIR AMUNDSENFørst publisert: 07.02.08 | Oppdatert: 08.02.08 kl. 09:39

- Med oppskytingen av THOR 5 og til neste år THOR 6, dobler vi kapasiteten
sammenlignet med dagens THOR 2 og 3 som snart pensjoneres, forteller
informasjonssjef i Telenor Broadcast, Glenn Mandelid, på telefon fra Moskva.

Kostnadsrammen er på 1.2 milliarder, inkludert oppskyting og forsikring.

- Med tanke på at en av ti satellitter aldri når sin tiltenkte posisjon, og
at ting gå feil under selve oppskytingen, er forsikring av oppskyting og det
første driftsåret nærmest obligatorisk, forklarer Mandelid

THOR 5 måler 3 x 3 x 3 meter, og med solcellevingene utslått har den et
vingespenn på tjue meter.

Forventet tjenestetid er 15 år. Da er det slutt på drivstoffet som må til for
å manøvrere satellitten.

PS! Selv fra 36.000 kilometers høyde trengs det bare en sendestyrke på 40
watt for å dekke hele Norden.

-

Siden det var så mange Telenor-logoer på www.telenorsbc.com-sidene måtte jeg
sjekke hva var som hadde blitt solgt:

Telenor Satellite Services selges til Apax Partners

(Fornebu, Paris, 26. oktober 2006) På onsdag 25. oktober 2006 avtalte Telenor
og Apax Partners France at Telenor Satellite Services (TSS) selges til fond
som ledes av Apax Partners for USD 400 millioner (2.640 millioner kroner) i
kontanter. Siden 2002 har Telenor definert TSS som utenfor sin kjerne-
virksomhet. Apax Partners har til hensikt å fortsette utviklingen av
selskapet i Norge og i utlandet.

TSS tilbyr kommunikasjonsløsninger via satellitt på land, i luften og til
sjøs. Transaksjonen får ikke konsekvenser for tjenestene som TSS leverer til
sine kunder, og forretningsforholdet til TSS' kunder forblir uendret.

Transaksjonen forutsetter godkjenning fra regulatoriske myndigheter. Gitt
dagens valutakurs for USD vil Telenor kunne bokføre en regnskapsmessig
gevinst på om lag 1,4 milliarder kroner fra salget. Transaksjonen berører
ikke andre enheter i Telenor som bruker satellitt som kommunikasjons-
plattform, herunder Telenor Broadcast/Telenor Satellite Broadcasting.

-

Men på http://www.telenorsatellite.com/ var det også mange Telenor-logoer.
Men der fant jeg "We're now Vizada", https://www.telenorsatellite.com/index.cfm?oa=content.display&con=1029

http://www.vizada.com/

Og hvem som eier Vizada er ikke godt å si ut fra web-sidene. (Det står at
"Vizada offers customers the combined strength and know-how of two industry
recognized leaders -- the former Telenor Satellite Services and France
Telecom Mobile Satellite Communications." http://www.vizada.com/311_1)

Men jeg fant dette:

Telenor Satellite Services bytter navn

Telenor Satellite Services (TSS) slås sammen med det tidligere France Telecom
Mobile Satellite Communications (FTMSC), som eies av det franske selskapet
Apax Partners France.

Selskapets nye navn blir Vizada.

TSS var Telenors satellittkommunikasjonsavdeling og ble, etter en omdiskutert
utskillelse, separert fra Telenor i 2006. Det franske investeringsselskapet
Apax Partners France betalte 400 millioner dollar, cirka 2.4 milliarder
norske kroner, for TSS. Salget berører ikke Telenors andre satellittselskap,
Telenor Broadcast, som eier og driver Thor-satellittene, skriver Norsk
romsenter.
http://www.tu.no/romfart/article111459.ece
Publisert: 13.09.2007 09:30
--
Politisk reklame til Strasbourg. Neste uke stiller TV Vest-redaktør Per Fjeld
i Strasbourg for å forsvare retten til å sende politisk reklame på tv.
http://www.kampanje.com/medier/article228336.ece
Thomas Skogestad
2008-04-23 19:06:56 UTC
> [...]
| Fjeld i Strasbourg for å forsvare retten til å sende politisk reklame på
| tv. Høyesterett har dømt tv-kanalen til å betale 35.000 kroner i bot.

Tydeligvis ikke.

Thursday 24 April 2008
9 am

Chamber
TV Vest AS & Rogaland Pensjonistparti v. Norway (no. 21132/05)
Postponed [i motsetning til saken som skulle gått i går står det ingen dato
for når den kommer opp igjen, gårsdagens sak er satt opp 28. mai]
Decision[1]
http://www.echr.coe.int/ECHR/EN/Header/Pending+Cases/Pending+cases/Calendar+of+scheduled+hearings/

[1]
http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/view.asp?action=html&documentId=827328&portal=hbkm&source=externalbydocnumber&table=F69A27FD8FB86142BF01C1166DEA398649
(Den er ikke så veldig fremtidsrettet, det er i stedet

FIRST SECTION
DECISION
AS TO THE ADMISSIBILITY OF

Application no. 21132/05
by TV VEST AS and ROGALAND PENSJONISTPARTI
against Norway

The European Court of Human Rights (First Section), sitting on 29 November
2007 as a Chamber)

Reklamestrid til Strasbourg: TV Vest-rettssak utsatt
Torsdag skulle TV Vest etter planen ha møtt den norske stat for åpen rett i
Den Europeiske menneskerettsdomstolen i Strasbourg.
http://www.aftenbladet.no/lokalt/article629342.ece
Publisert 22.04.2008 17:08 - Oppdatert 23.04.2008 06:56

Nå er saken blitt utsatt. Årsaken er sykdom blandt en av de syv dommerne.
--
Thomas Skogestad
Rettigheter til forskningsresultater?
http://blogg.torvund.net/2008/04/15/retningslinjer-for-felles-rettighetspolitikk-kommentarer/
Thomas Skogestad
2008-04-24 19:07:09 UTC
* Thomas Skogestad

| TV Vest AS & Rogaland Pensjonistparti v. Norway (no. 21132/05)
| Postponed [i motsetning til saken som skulle gått i går står det ingen dato
| for når den kommer opp igjen, gårsdagens sak er satt opp 28. mai]

Vel, *i dag* er den gårsdagens sak.
--
Thomas Skogestad
Controversial Hitler ad ordered off TV
Tue Apr 22, 2008 11:08am EDT
Thomas Skogestad
2008-05-14 19:19:23 UTC
Thursday 26 June 2008
[...]

DN-strid utfordrer kildevernet (09.05.2008) Den varslede rettssaken mellom
investor Arne Fredly og Dagens Næringsliv har ført til en dragkamp mellom
advokatene om kildevern og upublisert materiale. http://www.journalisten.no/story/52191