Oscar på TV 2008
Thomas Skogestad
2008-02-25 09:06:46 UTC
Jeg søkte i online tv-program og oppdaget at Pro 7 sendte Oscar-showet
direkte i natt.

Ifølge http://www.lyngsat.com/freetv/Germany.html sendes kanalen ukryptert på
Astra. Hvis dette er skjer også neste år, hva slags utstyr trenger man for å
ta inn kanalen i Norge?

(Pro Sieben Deutschland, Schweiz og Österreich er "grønne" (men jeg finner
ingenting om hva de ulike fargene betyr). Den tyske sendes både i PAL og
DVB.)

Når de tyske kanalene sender amerikanske serier, er det mulig å bytte lyd
til engelsk?

90-minuttersprogrammet NRK3 skal vise på onsdag sendes på SVT1 i morgen kl.
22.00-23.30.

http://www.youtube.com/oscars
--
Oscar's Obscure Category. Forget best picture. How can any of us judge what
should win the Academy Award for best editing? Hollywood editor Mark Helfrich
films. http://www.slatev.com/player.html?id=1426312971
Bjørn Brox
2008-02-25 10:48:52 UTC
Post by Thomas Skogestad
[...]
De aller fleste tyske kanalene sendes ukryptert, men det finnes
selvfølgelig også krypterte betalings pakker som Premiere.
Post by Thomas Skogestad
Når de tyske kanalene sender amerikanske serier, er det mulig å bytte lyd
til engelsk?
Nei, og det er derfor de kan sendes ukryptert.

Hadde ikke sendingene være geografisk begrenset, enten ved at
fotavtrykket til satellitt transponderen er begrenset slik som de åpne
BBC og ITV kanalene på 28 grader øst, eller at ting blir dubbet så hadde
operatøren være nødt til å betale world-wide priser for senderrettighetene.
--
Bjørn Brox