rgb til scart.
Per W.
2007-05-19 17:29:19 UTC
Har en boks med RGB utganger, trenger en scart kontakt med RGB innganger og
helst også audio, noen forslag til hvor dette kan skaffes? Alt jeg finner er
bare med 3 RCA kontakter til lyd og bilde, ikke egene kontakter til RGB.

/Per W.
Joachim Mæland
2007-05-19 17:34:47 UTC
Post by Per W.
[...]
http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=383503
http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=383509

Ellers kan du jo sjekke:
http://www.clasohlson.no/Product/Category.aspx?id=251310#38-1238
--
Regards/mvh Joachim Mæland

If everything seems under control, you're just not going fast enough.
-Mario Andretti
Joachim Mæland
2007-05-19 17:38:56 UTC
Post by Joachim Mæland
http://www.clasohlson.no/Product/Category.aspx?id=251310#38-1238
Sorry... RGB er RGB...

-Mario Andretti
Joachim Mæland
2007-05-19 17:59:25 UTC
Post by Joachim Mæland
Sorry... RGB er RGB...
Det kan se ut som om denne sjappa kanskje har noe brukbart...:

http://www.howtoconvert.co.uk/howtoconvert.htm

-Mario Andretti
Joachim Mæland
2007-05-19 18:10:47 UTC
Post by Joachim Mæland
Sorry... RGB er RGB...
Denne kanskje..:
http://www.arcadeshop.com/parts.htm

Nærmere bestemt:
http://www.arcadeshop.com/rgb/rgbpal.htm
http://www.arcadeshop.com/rgb/rgb2palv4.htm

-Mario Andretti
Per W.
2007-05-19 22:58:28 UTC
Post by Joachim Mæland
Post by Joachim Mæland
Sorry... RGB er RGB...
http://www.arcadeshop.com/parts.htm
http://www.arcadeshop.com/rgb/rgbpal.htm
http://www.arcadeshop.com/rgb/rgb2palv4.htm
Ingen av disse. Trenger en RGB til SCART, det er RGB i scart kontakten og
jeg kan godt kjøpe en scart løs og lodde på disse 3 ledningen (+jord), men
gidder ikke. Det må jo finnes ferdig?

/Per W.
Joachim Mæland
2007-05-20 09:32:11 UTC
Post by Per W.
Ingen av disse. Trenger en RGB til SCART, det er RGB i scart kontakten
og jeg kan godt kjøpe en scart løs og lodde på disse 3 ledningen
(+jord), men gidder ikke.
Og du er 100% sikker på at det er så enkelt?
Post by Per W.
Det må jo finnes ferdig?
Om det hadde vært så enkelt, er det ikke da sannsynlig at slikt hadde vært
omtrent like enkelt å finne som alternative løsninger?

Forekomsten av alternative løsninger mer enn antyder at dette kan være
litt mer komplisert, men jeg er kanskje alene om å mene noe slikt..?

-Mario Andretti
Per W.
2007-05-20 12:25:59 UTC
Post by Per W.
[...]
http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tvcables/YUV-RGB-SCART.html?id=3Z6c2P3w

Men hadde vært kjekt å kunne gå på nærmeste clasohlson ell. for å kjøpe en
for å teste.

/Per W.
HJK
2007-05-20 19:07:08 UTC
Post by Per W.
Post by Per W.
[...]
Kan du bruke denne ?
http://www.nettdata.no/catalog/product_info.php?products_id=1608

Den skal kunne hente ut RGB fra Scart til egne RCA kontakter. Tror også
det skal fungere motsatt vei
ved å sende RGB inn på RCA kontaktene.

Dette kan fungere forutsatt at det er et TV RGB signal og ikke et RGB signal
fra en datamaskin eller liknende.
Tormod Johansen
2007-05-24 15:42:21 UTC
Post by HJK
[...]