Samsung DSR 9500 problem
Eirik Bäcklund
2008-02-11 11:31:40 UTC
Hei

jeg har en Samsung DSR 9500 med CD-abo. Den siste tida har den ikke klart å
ta inn signaler uten at det oppstår mosaikk, noen kanaler fryser og hakker
både i lyd og bilde.

Man skulle tro at det er en dårlig innstilt antenne som er årsak til
problemet, men det er det ikke. Jeg bruker også en Dreambox i et annet rom,
og her er signalet på topp. LNB er en quad, og har forsøkt andre utganger
uten at det ser ut til å hjelpe.

Problemet har tiltatt med tiden. I første omgang hadde jeg problemer med
dårlig signal på TV2, men nå er det flere kanaler som er omfattet.

Sannsynligvis er det noe feil med Samsungen, og da blir spørsmålet: er det
noe å gjøre med den eller er det bare å se seg om etter en ny receiver?

Eirik
Rolf .on=.no
2008-03-13 18:48:07 UTC
Post by Eirik Bäcklund
[...]
Jeg har samme type tuner 9500z modell liggende som ble værre og værre så jeg
kjøpte en dreambox.
Også sviger foreldrende har en DSR 9500 tror det en en AX modell (den uten
CA moduler ) .
Denne har også begynt på noen kanaler å "pixle seg" og fryse bildett
innimellom. Også her CD-abonement.

Noen som vet hva som kan være feil ?

Rolf
Eirik Bäcklund
2008-03-14 09:14:50 UTC
Jeg snakket med importøren Norsk Teledistribusjon
(http://www.nordtele.no/Publisering.asp?Id=57 ) i går, og de sier at det er
noen modeller som har en feil på tunermodulen. Dette kan være en garantisak,
så om tuneren er mindre en fem år gammel blir dette sannsynligvis fikset av
importør. Om tuneren er eldre anslo de en reparasjonspris på ca 500 kr + mva
+ frakt. Importøren holder til i Stjørdal i Nord-trøndelag.

Mvh

Eirik