HDTV-mottaker etc.
Svein Saure
2007-02-04 09:47:32 UTC
På bakgrunn av CD tilbud om HDTV-mottaker, og at dette er "framtidens" TV
har jeg følgende spørsmål :

Jeg har idag program-pakke fra ViaSat og CD. Bruker en Force 1145S som
mottaker, og bruker en CAM for å kunne ta mot begge pakkene på samme
mottaker. (Må da oppdragere med ViaSat-mottakeren med ujevne mellomrom ..).

Hvilke, om noen, mottakere kan pr.idag fomidle MPEG4 og i tillegg har to
kortlesere som kan ta inn både CD og ViaSat, uten å måtte "oppdragere"
ViaSat-kortet (altså at det blir oppgradert automatisk) ?

Regner med at slike typer mottakere er meget begrenset pr. idag, og vil det
da være lurt og bare sitte på gjerde, og vente til man har flere slike
mottakere å velge mellom ? Når tror dere at det fleste, iallefall mange, av
kanalene vil sende i MPEG4/HDTV ? Mange år å vente ennå ?
Vennlig hilsen

Svein S.
Bjørn Brox
2007-02-04 12:30:14 UTC
Post by Svein Saure
[...]
Det kommer mange ikke-godkjente MPEG4 mottakere hvor man tradisjonelt
lett kan åpne for å kunne bruke både viasat og canal digital kort med flere.

Av disse kan for eksempel DreamBox 8000 nevnes som en av de hete
kandidatene.

Har selv nettopp satt inn et alt-i-ett kort på PC'en hvor jeg foreløpig
iallefall kan nyte de ukodede HDTV sendingene på min 1950x1200 skjerm.

http://www.hauppauge.nu/pages/products/swe_1prod_data_HVR4000.html
Bjørn Brox
T. Knutsen
2007-02-04 15:18:12 UTC
Post by Svein Saure
[...]
-------------------------
Hva blir det neste det de finner på, et TV som bare kan vise CDŽs programmer
og en annen TV for ViaSat.
Og hva er vits med disse kortene?, det er da andre løsninger som kunne ha
vert benyttet.

Ønsker selv og kjøpe en boks med nyeste teknologi og gjerne til høy pris.
Det jeg ikke ønsker er å ha flere bokser.
HJK
2007-02-04 17:01:40 UTC
Post by Svein Saure
Post by Svein Saure
[...]
Det skulle ikke forundre meg om det i fremtiden blir vanlig med kortløse
tunere.

Viasat har en slik løsning i Sverige som gjør det mulig å abbonere på
frikanalspakken
uten smartkort. Norske Viasat tunere fungerer også uten smartkort de første
14(?) dagene ved
opprettelse av nytt abbonement. Det er sannsynligvis sikrere også når det
ikke uleveres noe smartkort
som kan "misbrukes"..
T. Knutsen
2007-02-04 20:14:43 UTC
"HJK" skrev i melding
Post by HJK
[...]
Humm da er det håp, tenk om de i tillegg kunne blitt enige om godkjente
bokser som kunne vise alt og det kun fra en tuner. På meg virker det som om
det er mer tilrettelagt for de som ikke betaler. Har ingen personlig
interesse av at det skal være gratis, det viktigste for meg er at det er god
kvalitet og et utvalg av tunere. Det aller viktigste er at det skal være
brukervennlig uten dette maset med disse kortene.