Ny dagital tuner/2 kortlesere ??
Svein Saure
2008-02-22 13:11:53 UTC
Vurderer å bytte min gode, gamle D-Master 1145S med noe mer "moderne". Jeg
er abonnent både hos ViaSat og CD, og jeg skulle ønske jeg fant en løsning
der jeg kan klare meg med bare en tuner, slik jeg har det idag der jeg
bruker en CAM for å se ViaSat.
Tilbudene fra CD og ViaSat er greie nok de, men da må jeg sitte og "knote"
med 2 tunere.
Bortsett fra Dreambox, hvilke alternativer finnes der ? Ønsker en tuner med
150-200GB harddisk.
--
Vennlig hilsen
Svein Saure
Bjørn Brox
2008-02-22 16:11:32 UTC
Post by Svein Saure
[...]
Du har flere alternativer til DreamBox, men i samme klasse, dvs
ikke-godkjente tunere.

Selv ville jeg ha gått inn for en HDTV klar tuner, f.eks på
http://www.maxsat.no/

Skal du ha en godkjent tuner så må det nesten være en viasat tuner med
CAM plass for en Conax CAM for Canal Digital.

Slike tunere pleier imidlertid å være så lobotomerte at du som gammel
Force bruker hvor du f.eks selv bestemmer kanalrekkefølgen ikke vil like.
Bjørn Brox
Svein Saure
2008-02-22 21:47:10 UTC
Post by Bjørn Brox
Post by Svein Saure
[...]
IPBox TwinSat 9000HD f.eks ?
Ser at denne har nettverkskort, og det betyr vel at jeg kan koble den opp
mot mitt trådløse nettverk, kanskje ? Men, hva betyr det at den har 2 tunere
...?? Og, jeg ser at den heter "HD", men jeg finner ikke noe om at den har
harddisk og hvor stor denne, eventuelt, er.

Men, ellers ser jo denne veldig grei ut. Sikkert ikke med samme geniale meny
som på Force'n, men alt er jo en vane :-)

Svein
Svein Saure
2008-02-22 21:58:14 UTC
Post by Svein Saure
Post by Bjørn Brox
Post by Svein Saure
[...]
Eller er :
Vantage HD 7100 med Ekstern 500 GB USB Harddisk et bedre alternativ ? Her er
iallefall en 500GB harddisk, det klarte jeg iallefall å finne ut :-)

Svein
Jens Kr. Kirkebø
2008-02-23 00:35:32 UTC
On Fri, 22 Feb 2008 14:11:53 +0100, "Svein Saure"
Post by Svein Saure
[...]
Spørs hvilke kanaler du vil ha. Jeg var lei av å ikke kunne ha TV2 og
TV3 på samme boks, så jeg hev ned parabolen og skaffet en Grundig
bakkenettdekoder + RiksTV abonnement isteden. Dermed var den saken i
boks...
Svein Saure
2008-02-23 00:55:50 UTC
Post by Svein Saure
[...]
Nå får du jo også TV2 med Viasat, så det var kanskje ikke nødvendig :-)
Uansett, en dårlig løsning for meg.

Svein
Per W.
2008-02-23 21:00:38 UTC
[...]